czwartek, 30 kwietnia 2015

EMIGRACJA



Kikanaście dni temu na polskojęzycznym portalu TVN 24 a może
innym ale też z zagranicznym włascicielem,ukazał sie wywiad z przyjacielem
zamordowanego przez Putina, Niemcowa.Przyznaję ,że nie doczytałem tych
wszystkich antyputinowskich zarzutów ale zwróciłem uwagę na emigrację.
Otóż wg,rozmówcy w ubiegłym roku z Rosji wyemigrowało 40 tysiecy osób,
a w tym roku już 20 tysiecy.Przyznam szczerze,że jak na ponad 140 milionów
mieszkańców to niewiele osób decyduje się opuścić kraj rządzony przez Putina,
który według polskich mediów znajduje sie nad przepaścią.
Zupełnie odmienna sytuacja jest w Polsce,bogatej,zasobnej przodujacej
w wielu dziedzinach we wspólnocie europejskiej zwanej Unią.
To właśnie Polska jest jednym z przodujących państw w pozbywaniu się
swoich obywateli,których sytuacja zmusza do emigracji zarobkowej.
Trudno mi zrozumieć dlaczego wyjeżdzaja skoro w Polsce jest tak dobrze.
Może rację ma posłanka PO Żmuda-Trzebiatowska mówiąc ,że "emigracja
bierze się z ciekawości świata".Tylko dlaczego emigranci tam zostają
a nie wracają po zaspokojeniu ciekawości?

Narodowy Bank Polski co 2 lata bada nastroje wśród polskich emigrantów.
Najbardziej interesuje ich dlaczego coraz mniej kasy imigranci przysyłają
do Polski na utrzymanie swoich rodzin.Ale nie tylko to jest przedmiotem
badań,pytano czy zamierzają wrócic do Polski. Z Wielkiej Brytanii ma ochotę
wrócić 7% z Niemiec 18% ale jest warunek .25% ewentualnie wracajacych
chce zarobków  4-6 tysięcy złotych netto, 10 % chce zarabiać 6-8 tys.
Kolejne 25 % powiadziało że,za żadne skarby do Polski nie wrócą.

Na emigracji według róznych źródeł oficjalnie przebywa 2,2-2.4 miliona osób.
Nieoficjalnie to jeden Pan Bóg wie.
Przewiduje się,że na stałe poza granicami Polski pozostanie przynajmniej
połowa z tych, którzy obecnie przebywają w innych państwach.
     
Pod koniec 2013 r. CBOS,czyli wiarygodna sondażownia rządu podała że,
co czwarty Polak jest gotów emigrować za chlebem.Czy coś się zmieniło
w ostatnim czasie? Rok 2015 - 7% jest zdecydowanych na emigrację a 20 %
deklaruje chęć wyjazdy z naszego zasobnego kraju tak wynika z badań
przeprowadzonych przez Millward Brown dla agencji zatrudnienia Work Serwice,
Oznacza to ,że natychmiast gotowych do emigracji jest 1,2 miliona Polaków,
to o ćwierć miliona wiecej niż w 2014 r.
Tylu naszych rodaków chce podążyć śladami sprawcy tego nieszczęści
byłego premiera i szefa Platformy Oszustów który wyemigrował
z "Zielonej Wyspy" do Brukseli."Był ciekawy świata",czy skusiła go kasa
a może obawa że, rodacy go rozliczą za setki niespełnionych obietnic,


                                   

                                     http://www.liiil.pl/promujnotke


7 komentarzy:

  1. dlatego tez emigrująTekst piosenki:

    Jeszcze w kołysce sławiąc w głos czteroletniego życia wdzięki
    Stanąłem oko w oko wprost z głównym tematem tej piosenki:
    Już moja niania cały czas wzdychała harców mych pilnując,
    “Żebym ja mogła tak robić to, na co naprawdę zasługuję!
    A tutaj tylko pieluchy prać, to znów wysadzać smarkacza co chwila, eeech!!”
    Jak mi to w głowę weszło raz, tak już spokoju nie dawało,
    Bo od tej chwili cały czas wciąż się z problemem tym stykałem.
    Tatuś na poczcie dzień i noc powtarzał listów rząd stemplując:
    “Żebym ja kiedyś mógł robić to, na co naprawdę zasługuję!
    A tutaj tylko stempluj i stermpluj, to polecony to zwykły znowu, tfuuu!
    Ten refren nie opuszczał mnie, aż kiedy przyszło pójść do szkoły
    Zdziwiony zobaczyłem, że tak sądzą wszyscy dookoła!
    Wzdychałem więc nie raz, nie sto, kiedy mi belfer solił dwóje:
    ”Żebym ja kiedyś mógł robić to, na co naprawdę zasługuję!
    A już najgorzej to tych słupków nie lubiłem odrabiać,
    Co to spuszczam jeden, a dwa w rozumie, znowu to eeech!!”
    Żeniłem się z refrenem tym, on w pracy główną był osłodą,
    Marzenia snuły się jak dym, aż przyszło, że umarłem młodo.
    Grabarz na koźle wołał “Wio!!” i mruczał trumnę zakopując:
    ”Żebym ja kiedyś mógł robić to, na co naprawdę zasługuję!
    A tutaj trumna cięźka, łopata znowóż tępa, eeech!!”
    Jak to się stało nie wiem sam, dość, że przebywszy długą drogę
    Dostałem się do raju bram i ktoś mi wskazał Pana Boga.
    I wtedy westchnął dobry Bóg, rząd długi grzechów mych sumując:
    ”Żebym kiedyś mógł robić to, na co naprawdę zasługuję! A tutaj tylko…. Eeech!!!”



    "

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś takie teksty mnie irytowały, teraz tylko powodują znaczące "wzruszenie ramion". Obwinienie kolejnych rządów (SLD, PiS, PO) o emigrację i fakt, że się tam zadomowili i nie chcą wracać, to jakaś paranoja jest. Ktoś kiedyś był uprzejmy sprawdzić (porównać z odsetkiem w Polsce) ilu Niemców, Anglików, Japończyków, Chińczyków, Hindusów... i.t.d. co roku emigruje?
    Kiedy zrozumiemy, że "wolność" polega również na tym, że mamy prawo mieszkać tam gdzie chcemy? Patriotą można być tak samo dobrze w "Pcimiu Dolnym", jak w Londynie, czy Moskwie. "Obywatelem świata" wszędzie, także w "Pcimiu Dolnym". Nawet z najbogatszych i o najlepszym "socjalu" państw ludzie emigrują. Rzecz polega na tym, że mają do tego prawo i nikt nie ma prawa mieć im, ani ich rządom, za złe. Za złe można mieć jedynie tym rządom, które wydzielają swoim obywatelom paszporty jak drogocenne lekarstwo, vide PRL.
    P.S. Mówienie, że się emigrowało bo tu nie było pracy, to "pic na wodę, fotomontaż" (mam kilkudziesięciu osobistych znajomych i kilkuset byłych uczniów, emigrantów, wiem co mówię).
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porównywanie emigracji Niemców,Anglików z emigracja Polaków
      jest zabawne i dziwi mnie to,że tak madra kobieta o tym pisze.
      Zapewne wiesz,że sa rózne rodzaje emigracji,Polska to typowa
      "za chlebem" którego w kraju jest dostatek tylko brakuje pieniedzy
      aby go kupić.Oczywiście nie mam za złe nikomu,ani nie odmawiam
      emigrantom patriotyzmu.Sam nim jestem i ciagle na tym samym
      polskim paszporcie i jedynym obywatelstwie.
      To dziwne,że jest praca o której piszesz a oficjalnie 2 miliony "leni"
      nie chce jej podjąć.A juz kompletnie nie rozumiem,że Twoi osobiści
      znajomi i uczniowie w liczbie kilkuset wyemigrowali zamiast swoimi
      umysłami wspierać polska gospodarkę.
      Jest również róznica pomiedzy emigracją stałą a czasową.
      Jak wynika z badń przeważajaca część polskich emigrantów
      nie wróci za "żadne skarby" do Ojczyzny.Znasz może odpowiedź
      dlaczego?
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Ciekawość świata to była przy wyjazdach z PRL, nielicznych co prawda i wszyscy wyjeżdżający wówczas przeważnie wracali bo mieli do czego. Teraz opuszcza się "zieloną wyspę" stworzoną przez partię oszustów, czyli Tuska i jego głupawą sitwę na zawsze. Nie ma do czego wracać. Na przykład w takiej Wielkiej Brytanii, nasi rodacy już po 6-miesięcznym pobycie tam, czują się w połowie Anglikami. Rzeczywiście patrioci.. Problem polega na tym, że tamtą Polskę ( wbrew temu co się teraz mówi i pisze) po prostu kochało się do szaleństwa bo to była prawdziwa Ojczyzna. Obecna Polska to dla większości jej mieszkańców obcy kraj , bo nic im nie oferuje, stąd takie nastawienie. Zupełnie inaczej sądzą przedstawiciele partii oszustów, ale oni mają powody, nieosiągalne dla zwykłych obywateli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko co napisałeś jest prawdą,
      Wiem to z własnego doświadczenia żyjąc długie
      lata w "tamtej" podobno gorszej Polsce i równie
      długo poza III RP w której tylko niektórym żyje sie dobrze.

      Usuń
  4. ,,Ja znam'', ,,ja wiem'', ,,ja mam znajomych, którzy''...itd., itp. W każdej sprawie na dowolny temat poraża cię swoim ,,JA'', bo wie zna i zezna wszystko. Co wie-nie koniecznie, co myśli. Debilem będzie ten, kto te objawione objawienia poda w wątpliwość.
    Grzebie ktoś w śmietniku?-Widać takie ma hobby; haevimetal.
    Nie ma gdzie mieszkać?-Taki ma sposób na życie; nomada.
    Emigrant?-Ależ to nic nowego pod słońcem; ciekawy świata.
    Jedzie oświecony odkrywczo po oczach nie dostrzegając dalej od długości własnego nosa. Zaprzeczyć nie można, bo grzebanie w śmietnikach, bezdomność, migracja trafiają się w najporządniejszych społecznościach. Dopiero kiedy uświadamiamy sobie skalę tych zjawisk wraz z ich przyczynami będących powodem tragedii wielu przysłowiowych Łazarzy-często prowadzących do zatracenia, kiedy ktoś czarno na białym wykaże niewolniczość systemu i arogancję władzy-prowadzących do dramatu narodu...uświadamiamy sobie, że bezdomność, haevimetal, tułaczka to jednak nie hobby.
    Nie zna ktoś liczb tj.; bezrobocie, wyobcowanie, śmieciowe zatrudnienie za głodowe wynagrodzenie? Zapoznać się proszę z danymi. Będą szokiem, ale zmuszą do refleksji przed traktowaniem nędzy, jak muchołap Niesioł; mają szczaw. Nie zna ktoś ilości spożycia przez statystycznego Polaka mięsa czy możliwości skorzystania z służby zdrowia, niech ruszy doopę dla uświadomienia sobie poziomu trzeciego świata. Może wówczas nie będzie się pieprzyło, że ,,sami sobie winni'' bo ,,taki mamy klimat''.
    Lemungu. Jeśli tak mądrze ogarniasz temat migracji, czemu ,,Żyda tułacza'' nie potraktujesz rozrywkowo? Wszak i jemu, tak jak i większości emigrantów, ktoś zgotował ten los. A uchodźcy ukraińscy, Afrykanie ,,uczący się pływać w Morzu Śródziemnym''-oni też tak dla rozrywki.
    Obywatelu! Nie pieprz bez celu.

    Jan z Kijan

    OdpowiedzUsuń
  5. jednego nie wie:Jak temu zaradzić?
    I to jest problem.

    OdpowiedzUsuń

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w okienku NAZWA wpisać nick i w okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w komentarzu.