Idea budowy gazoportu powstała z inicjatywy "Największego Prezydenta
w historii Polski, który zginał w katastrofie,zwanej "zamachem smoleńskim".
Pierwotnie przymierzano się umiejscowić ta inwestycje w okolicach Gdańska
ale ze względy na to ,że w tej okolicy mieszkał D.Tusk przeniesiono budowę
do Świnoujścia.Gazoport miał nas uniezależnić od "przyjaciół Moskali"
bo w pierwszym etapie miał odbierać 5 mld. a docelowo 7,5 mld.
metrów sześciennych i zaspakajać 50 % naszych potrzeb.
Termin zakończenia prac wyznaczono na czerwiec 2014 r.
Mamy marzec 2015 r. a terminal nie jest ukończony i wydaje się,
że w tym roku może jeszcze nie funkcjonować bo po zmianie rządu
nowa władza najpierw się zastanawiała nad sensem budowy a później:
/.../ Jest pasmem kolejnych poważnych zaniedbań oraz pojawiających się
z dużą a częstotliwością skandali" przynajmniej tak twierdzą politycy PiS.
Dobrze,że przynajmniej dostawcy z Kuwejtu ze zrozumieniem podeszli
do naszych kłopotów i nie każą nam płacić za nieodebrany w terminie gaz.
Czy będą dalej wyrozumiali dla naszych niedołęgów i nie obciążą nas
za kolejne dostawy,to tylko ich bóg wie.
Nasi sąsiedzi,Litwini rozpoczęli budowę gazoportu w 2012 roku a już
w grudniu 2014 r.przyjęto pierwszy skroplony gaz.Niewiele mniej pojemny
od polskiego,gazoport kosztował 750 mln,zł.Nasze cudo inwestycyjne
zapewne będzie prawie czterokrotnie droższe,o czym poinformuję czytelników
jak zacznie funkcjonować.
Bardzo krytyczny a nawet jak niektórzy twierdzą,miażdżący raport na temat
inwestycji okazał się raport NiK.
Tak krytyczny,że Ministerstwo Skarbu usiłowało utajnić raport NiK i gazoporcie,
podobno ze względu na toczące się negocjacje finansowe z wykonawcą.
Tak w skrócie wygląda istotna inwestycja w środkowo-europejskim kraju
w którym aspiracje i głupota polityków przynajmniej o Tatry przewyższają rzeczywistość.
A poniżej przykład Himalajów.
KIEDY RUSZY GAZOPORT?
PIECHOCIŃSKI; NAJWAŻNIEJSZE, ABY ODDANY OBIEKT
BYŁ SPRAWNY I BEZPIECZNY.
http://www.liiil.pl/promujnotke