piątek, 20 września 2013

Obrona Tuska

 
Tym,którym z przyczyn naturalnych zabrakło tematów do pochwał
rządu pod kierownictwem premiera Tuska zaczynają go bronić.
To nie obrona dziennikarzy,czy blogerów ale czyny i dokonania
tego rządu i jego kierownictwa powinny świadczyć o dobrze wykonanej
pracy na rzecz społeczeństwa.Skoro praca rządzących ,szczególnie ostatnio,
"nie rzuca się w oczy" używa się sloganu typu Polska się zmienia.
Nie tylko Polska się zmienia ale i jej mieszkańcy. Ja od początku rządów PO
postarzałem się o 6 lat, inni pewnie też.
Wróćmy do zmian, zajmijmy się infrastrukturą,drogową i kolejową.

Nie ulega wątpliwości ,że w ostatnim okresie wiele zmian i udogodnień
wprowadzono w infrastrukturze drogowej.Wybudowano autostrady,drogi,
obwodnice,mosty,przepusty itd.Tego nikt myślący nie kwestionuje.
Co prawda niektórzy przesadzili z ilością oddanych do użytku dróg
ale,być może liczyli na jakieś apanaże ze strony rządzących.
Budujemy bo rząd PO dysponuje większymi funduszami , niż wszystkie
poprzednie rządy po 1989 r. fundusze nie z naszych podatków ale z dotacji
unijnych.Myślę ,że gdyby na czele rządu stał np.Koziołek Matołek
to ilość dróg mierzona w kilometrach byłaby podobna do obecnej a być
może nawet większa.To nie sztuka budować mając taka kasę ,sztuka jest
budować dobrze i mieścić się w kosztorysach które to gwarantują.
Z doświadczenia wiemy , że błędów przy przetargach popełniono  masę,
a te błędy w dalszym ciągu się mszczą bo wykonawcy zrywają umowy,
rzad ogłasza przetargi,firmy padają a drogi buduję się w żółwim tempie
i to tempie żółwia idącego tyłem.

Z przyciągnięcia pierwszego składu pociągu "pendolino" uczyniono święto.
Wciskano społeczeństwu kit jak szybko jeździ,jaki piękny i wygodny
i tym podobne bzdury.Zapomniano jednak dodać coś ważnego,być może
najważniejszego.W okresie sprawowania rządów przez PO nakłady na
infrastrukturę kolejową były w poszczególnych latach 7-9 razy mniejsze
niż na infrastrukturę drogową.Pieniądze na rozwój i modernizację transportu
szynowego  przesuwano na rozbudowę dróg.
Wielokrotnie zwracano się  UE o akceptację takich kroków.
Na modernizację kolei wykorzystano zaledwie kilka procent funduszy
unijnych przyznanych na ten cel.
Kupiono składy których możliwości trakcyjne nie będą w długiej
perspektywie wykorzystane.Kupiono we Włoszech , choć polskie firmy
podobne jak "pendolino" składy eksportują na wymagający rynek niemiecki.

Budowa dworca w Łodzi ,nieukończona w terminie a wszystko na to wskazuje,
to strata 1,2 mld. dofinansowania z UE.Wiem, że Matka Ziemia kryje w swym
wnętrzu wiele niespodzianek.Chciałbym tylko wiedzieć kto i kiedy
przygotowując tą inwestycję przeprowadzał w tym miejscu badania geologiczne.
Dlaczego nie wtedy a teraz odkryto to "wielkie jezioro" chociaż wcześniej
wiedziano o obecności wód gruntowych w tym rejonie.

Premier sam kompletował Radę Ministrów,sam więc ponosi odpowiedzialność
za ich funkcjonowanie.Mógł powołać fachowców a nie, niekompetentnych kolesi.

Nie ma najmniejszej wątpliwości ,że Polska się zmienia jest jednak pewność,
że robi to zbyt wolno ,przy okazji tracąc fundusze unijne z budżetu 2007-13.

                                  http://www.liiil.pl/promujnotke


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w okienku NAZWA wpisać nick i w okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w komentarzu.